Door middel van één-op-één gesprekken, straatinterviews en enquêtes peilen we draagvlak en spotten we kansen.
In één-op-één vraaggesprekken thuis, op straat, in het buurthuis of andere locaties, brengen we verbinding tot stand tussen onze opdrachtgevers en hun doelgroep. We kijken mensen recht in de ogen en krijgen een goed beeld van wat er leeft en speelt. Tijdens de gesprekken maken we gebruik van gestandaardiseerde vragenlijsten. Hierdoor kunnen we na afloop een goed onderbouwd beeld geven van draagvlak en andere aspecten: welk percentage onderschrijft de beleidsambitie, wat zijn andere behoeftes, inzichten, belangen en kansen, en hoe groot is de participatiebereidheid? De gesprekken geven uw project een vliegende start in de omgeving; bewoners waarderen het dat ze op tijd en op een laagdrempelige manier in het proces worden betrokken en geïnformeerd. Tegelijkertijd haalt u de buitenwereld op tijd naar binnen en gaat een project of thema meer leven binnen de organisatie.